Aktuality a nejdůležitější informace• Aktuality z pásem• Jak se stát členem Českého radioklubu• Aktuality z domova• Aktuality ze světa• Aktuality EMC• Aktuality o předpisech• OK CallBook• Výsledky závodů• Jak žádat o koncesi• Internetové konference OK List a CRK Info• Bulletin Českého radioklubu• Virtuální mailbox call@crk.cz• Vysílání zpráv OK1RCR• Elektronické publikace Českého radioklubu• Propagujme HAM Radio!O radioamatérech a pro radioamatéry• Co je Ham Radio?• Co je Ham Spirit?• Síň slávy značky OK• Zajímavé WWW stránky• Radioamatérský provoz• Radioamatérská technika• Contesting• Co se našim radioamatérům povedlo• Šíření radiových vln• Radioamatérské majáky• Radioamatérské diplomy• Radioamatérské dění v České republice• Navštívili jsme...OK1UDN: Hamfest LY2000OK1JK: Friedrichshafen 2013 videoOK1DSF: OK OM/DX Contest z "druhé strany"OK1UDN: 39.kongres FIRACOK1XU: MaltaOK1VJV, OK1VEY: Zagreb Radio Fest 2005OK1UDN: Hamfest LY2005Amper 2016• Radioamatérský humor• Amper 2019O Českém radioklubu• Váš Český radioklub• QSL služba Českého radioklubu• Vaše Mezinárodní radioamatérská unieRadioamatéři a právoO těchto stránkách• Mapa stránek• Pár slov novým čtenářům• Reflektor - reakce čtenářů• ArchivFirefox a nekorektní zobrazení stránekStáhnout
OK1UDN: Hamfest LY2005
Hledat
Vložil/a admin, St, 28.09.2005 - 00:00
Takový transparent vítal příchozí a přijíždějící na každoročním setkání litevských radioamatérů, tentokrát v Karklé. Kdeže to je? Kousek na sever - asi 8 km - od přístavního města Klajpéda, u pobřeží Baltického moře. Mezi Karklé a Klajpedou leží jen Giruliai, místo, kde se konal sraz amatérů před 7 lety a o němž jsem tehdy poprvé psal na stránkách ČRK. Letos se sešli o posledním červencovém víkendu. Radioamatérů jejich a rodinných příslušníků se sešlo několikanásobně více, než tehdy. A nechyběli mezi nimi ani dva vůbec první zahraniční účastníci tehdejšího setkání - jeden Fin a jeden Čech, kteří byli hned u vjezdu do areálu bouřlivě přivítáni. Letos ovšem zdaleka nebyli sami, kdo na setkání přijeli. Bylo vidět celou skupinu kolegů z Lotyška, Estonska i Polska. Ruštinou rodilého Rusa mluvil Boris, OH5ZZ, který se ovšem honosil - jak je vidět - finskou značkou.
Při oficiálním zahájení - v sobotu v poledne - se všichni sešli na hlavním prostranství, kde byla za zvuků hymny vztýčena státní vlajka.
Nemohl jsem si přitom nevzpomenout na prázdný sál v kulturním domě v Holicích při zahajování dřívějších setkání, kde obvykle předsednictvo na jevišti vykazovalo vysokou početní převahu nad obecenstvem. (V posledních letech se právě proto již toto oficiální zahájení v Holicích vůbec nekoná). Následovalo několik krátkých projevů a pozdravů - jeden z nich, asi o 3 větách, jsem jménem ČRK pronesl i já. A pak následoval obvyklý program, složený z různých her a soutěží.
Toto je záběr z jedné ze soutěží - kolikrát zvednete nad hlavu takové závaží? Ale ani ty soutěže ani blešák - z našeho hlediska nepatrný, jen z několika málo automobilů - není hlavním bodem setkání. Tím jsou osobní i skupinová setkání přátel a nekonečné diskuse o všem možném - nepřerušitelné ani krátkou ostrou přeháňkou v sobotu odpoledne. Podívejte se např. na takto vylepšené auto:
Zkusíme pod tu plachtu nahlédnout
Společenské setkání pod plachtou je v plném proudu. Nemusím snad připomínat, že nasucho se zdaleka nesedí.
Sobotní večer zpestřilo vystoupení místního folklorního souboru. Krojovaná hudební a taneční skupina předvedla místní, to je litevský a žimutijský folklor. Ale co mne zaujalo nejvíc: po několika vystoupeních se naráz tanečníci a tanečnice rozdělili, rozběhli se mezi diváky a vybrali z nich partnery a partnerky pro pokračování v tanci. Tak to provedli několikrát po sobě - až na mokré louce tancovali téměř všichni - snad jen s výjimkou lidí hůře pohyblivých. Teprve pozdě večer, po skončení folklorního programu, přišla ke slovu moderní hudba, aspoň na chvíli.
Jen moře jsme si moc neužili, i když aspoň ti otužilejší si nedali ujít příležitost se ve vlnách chladného Baltu aspoň namočit.
Závěrem se podívejte na jedno ze dvou přítomných osobních aut s anténní konstrukcí pro KV - nejlépe prý funguje na pásmu 3,5 MHz a co do výšky vyhovuje prý bez potíží pro provoz na silnicích. No, nevím - naše policie by pro tato auta učitě vyžadovala homologaci, o které si myslím, že by se o ni jejich majitelé marně ucházeli.
© OK1UDN, 2005 |
»
- 16398x přečteno